Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hřebíček

„Tak - a spolkla jsem ho!“, zděsila jsem se, když jsem, vyhladovělá, zhltla velké sousto čerstvého chleba a pak na stole našla ze dvou hřebíčků, zbylých po rámování obrazu, jen jeden. V panice volám pohotovost...

archiv

Dozvídám se, že dnes má službu ortoped. „Tak ten by mi sotva pomohl." Vytáčím tedy číslo obvodního lékaře. Bohužel, není doma. Ale ihned jak přijde, vyřídí mu vzkaz a zavolá mi.

„Do třetice všeho dobrého," vyťukávám číslo mobilního telefonu svého spolužáka z Prahy.

"Prosím tě co jančíš?" řekl místo pozdravu. "Jsou tři ráno, jsem v Tokiu a ráno mám důležitou přednášku. Z tvého hřebíčku jsem fakt na větvi! Přitom to jediné, co by mohl ohrozit, je slepé střevo, a to, pokud si vzpomínám, ti vyndali už v dětství. Takže nehysterči. S největší pravděpodobností ho rozpustí žaludeční kyseliny, nebo vyjde ven." Zívl na celé kolo a zavěsil.

A najednou to na mne padlo. "Vůl je to a ne kamarád," brečela jsem. "Když jemu berou třeba jen krev, tak omdlí jak špalek a mně řekne n e h y s t e r č i. Blbec! A obvoďák taky! "Na všechno jsem sama, opuštěná," slzy mi tečou proudem.

"Sestra mě v půl roce pustila s kočárkem ze stráně, matka mě vrazila ve třech letech do školky, kde jsem citově strádala, na svačinu do školy mi mazala chleba jen se sádlem, zatímco Macák měl salám," jedu jak naprogramovaná.

Telefon přerušuje můj sebezničující výčet křivd. Volala kamarádka, obě děti, obvoďák, dokonce i kamarád - doktor vůl. Když se ujistil, že jsem duševně v pořádku, doporučil mi, že až si příště zadřu třeba třísku do zadku, mám ho zase klidně zavolat. Nejlépe tak ve tři ráno a třeba do Austrálie, kam brzy odjíždí.

„Přece jen to je kamarád," dojatě jsem si osušila oči. Úsměv mi však ztuhl na tváři, když jsem při uklízení nádobí ze stolu objevila pod talířkem "spolknutý" hřebíček.

"Kolika lidem jsem jen zbytečně způsobila starosti!", zhroutila jsem se na židli. „Měla bych se jim ihned omluvit!"

Nic, rozhodnu se vzápětí. Proč je znovu obtěžovat? A hlavně, proč se zbytečně přiznávat, jak to s tím hřebíčkem doopravdy bylo? Vždyť to vůbec není podstatné. Podstatné je to, že jsme se navzájem přesvědčili, že o sobě víme, a já, navíc, kolik báječných lidí mám kolem sebe.

napsáno pro www.moda.cz/Kategorie/Ranni_kava/

Autor: Libuše Čiháková | čtvrtek 20.3.2008 6:00 | karma článku: 18,96 | přečteno: 2191x
  • Další články autora

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Rozbitý hrneček

Radost, kterou způsobíme druhému, má podivuhodnou vlastnost. Odrazem se neoslabuje, ale vrací se k nám košatější a zářivější. Gándhi

18.6.2013 v 8:09 | Karma: 27,81 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Ostatní

Libuše Čiháková

Domov

Ještě nedávno nás bylo o dva více. Zakrátko bude o jednoho méně-neslyší, nevidí, ztrácí se nám před očima...a vzpomínky letí...

7.5.2013 v 13:45 | Karma: 23,49 | Přečteno: 893x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Facka do nastavené tváře

Když zbohatne chytrý, opraví si dům. Když zbohatne hlupák, pořídí si novou ženu...

6.4.2013 v 9:47 | Karma: 24,31 | Přečteno: 1754x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

Komu se to nelíbí...

Vpomínám na jednu známou, která když nastoupila na zasloužený odpočinek, nelenila každé ráno vstát a z okna na lidi, čekající na autobus ukázat vztyčený prostředníček...

1.4.2013 v 19:00 | Karma: 20,18 | Přečteno: 1125x | Diskuse| Ostatní

Libuše Čiháková

„Kašpar“ John chce v TV odhalit, jak jsme přišli o 1 000 miliard

Tak to bude dnes, 5. 3. ve 20 hodin na TV Barrandov, pěkný mazec! Copak je myslitelné, aby kmotři nechali Johna a šéfa tohoto pořadu jen tak něco takového vysílat?

5.3.2013 v 12:12 | Karma: 16,43 | Přečteno: 1979x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb zápolí v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:13

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...