Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje zvěř, já a ti druzí: Přírodě blíž

Všechno to začalo, když k nám sousedka  přinesla  štěně. „Vemte si  ho,“ slzy jako hrachy dopadají na pejska. „Chtějí ho dát do Zverimexu.“ Před očima mi naskočil  obrázek  malého pejska v kleci. Bezděky jsem  popadla chundelaté klubíčko do náruče a mokrý růžový jazýček mi ihned  začal  olizovalo obličej.

poebal knihy „Prokristapána,“ zděsil se muž, když uviděl maltézáčka  v mé náruči. „Vždyť ani  nevíš, co takový pes obnáší!“ V ruce držel košík s  houbami a vypadal v  klobouku po dědečkovi  jako lesní skřet.  Pevně jsem  štěně  k sobě přitiskla.

„Vždycky jsem měl doma psa i  kočku,“ zasnil se muž, když se smířil se situací. „Pozor! Chce kočku! A ty  kočky nesnášíš!“, varoval mně vnitřní hlas.

„A taky psovi by bylo ve dvou veseleji,“ dodal.

V tu chvíli cit k němu  přehlušil všechna moje varování a já mu kotě slíbila. A tak k nám přibyla kočka.

Později, aby  nezůstala  bez mateřství zatrpklá, jsem jí dopřála  koťátka.  Kočka  zatrpklá nezůstala,  zato muž, po pěti koťatech, která jsme nemohli nikde udat,  ano.

Navíc, když chtěl koťata utopit, jsem hystericky řvala, že  jedině  přes mou mrtvolu! A tak jsem do toho spadla  jako hruška  na ježka. Šest  koček a  pes!

Těžko si kdo umí   představit tu  trnitou cestu, po které jsme  museli projít, abychom soužití se zvířaty přestáli bez úhony na zdraví.

Vedla z městského bytu, s nablýskaným nábytkem  a parketami, koberci, závěsy a  záclonami  až na zem, damaškovým  ložním prádlem, ubrusy a  dečkami do venkovské chalupy s holými  okny a  dlažbou,  nábytkem  vyzdobeným   kočičími  drápky a kanafasem s otisky zablácených tlapiček. Od stolování  na cibuláku po společný stůl s kočkami, které si vytrvale pacičkami  přitahují   naši   ruku se soustem   ke své tlamičce.

Herec Jiří Sovák si v jedné ze svých knížek postěžoval,  že mu kočky, které milovala jeho žena Anička, prožíraly majetek. Souhlasím.

Mně prožraly nový zimník,  jarník,  cizokrajnou dovolenou  a   momentálně mně  prožírají kosmetické vylepšení  zevnějšku.

Při pohledu do zrcadla se utěšuji, že mám i  duši, která snad, oproti zevnějšku,  je  na tom o něco líp.

 

Pokud se Vám tento článek libil (nebo i některy z mých předchozích), můžete mne podpořit v anketě, za což vám milí čtenáři děkuji (zde "ankete")

 

Autor: Libuše Čiháková | středa 3.6.2009 19:11 | karma článku: 19,28 | přečteno: 1515x
  • Další články autora

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Rozbitý hrneček

Radost, kterou způsobíme druhému, má podivuhodnou vlastnost. Odrazem se neoslabuje, ale vrací se k nám košatější a zářivější. Gándhi

18.6.2013 v 8:09 | Karma: 27,81 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Ostatní

Libuše Čiháková

Domov

Ještě nedávno nás bylo o dva více. Zakrátko bude o jednoho méně-neslyší, nevidí, ztrácí se nám před očima...a vzpomínky letí...

7.5.2013 v 13:45 | Karma: 23,49 | Přečteno: 893x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Facka do nastavené tváře

Když zbohatne chytrý, opraví si dům. Když zbohatne hlupák, pořídí si novou ženu...

6.4.2013 v 9:47 | Karma: 24,31 | Přečteno: 1754x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

Komu se to nelíbí...

Vpomínám na jednu známou, která když nastoupila na zasloužený odpočinek, nelenila každé ráno vstát a z okna na lidi, čekající na autobus ukázat vztyčený prostředníček...

1.4.2013 v 19:00 | Karma: 20,18 | Přečteno: 1125x | Diskuse| Ostatní

Libuše Čiháková

„Kašpar“ John chce v TV odhalit, jak jsme přišli o 1 000 miliard

Tak to bude dnes, 5. 3. ve 20 hodin na TV Barrandov, pěkný mazec! Copak je myslitelné, aby kmotři nechali Johna a šéfa tohoto pořadu jen tak něco takového vysílat?

5.3.2013 v 12:12 | Karma: 16,43 | Přečteno: 1979x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.