Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

K ranní kávě: Chybí mi vaše pohlazení

"Moc mi chybi Vase "pohlazeni", napiste zase neco krasneho a lidskeho v teto dobe plne hnusu, moc Vam dekuji za Vas optimismus", čtu v dnešním mailu. Bohužel nenapíšu. Zatím. Nejde mi to, v té době "plné hnusu". Snad příště. Možná...

kresba Marcela Weissová KAVKA

"Tak vy si jdete pro ten šicí stroj?", vítá mě prodavač hned ve dveřích a usmívá se na mne. Bezděky kývnu.

"Okamžíček, malý okamžíček," zašveholí a zmizí za závěsem. Ale moment, zarážím se. Jak on může vědět, že zrovna já už skoro rok sháním šicí stroj? Vždyt mě nezná. Že si mě s někým spletl! A zase v tom budu nevinně, jako před léty, když jsem kamarádovi prodal ochočenou kavku a cestou ze školy hned peníze utratil. Kavka však přiletěla večer zpátky. Než jsem ji stačil vrátit, přišel si pro ni kamarád sám. Podezíravě se na mne podíval a strčil kavku za kabát.

Večer přiletěla znovu. Sedl jsem na kolo a jel ji vrátit.

"Pěkně sis ji vycvičil," přivítal mne. "Kolipakrát jsi ji tak už prodal?"

"To není pravda," ohradil jsem se dotčeně. "Nevěděl jsem, že mě má tak ráda. Kdybych mel ještě ty peníze, vzal bych si ji zpátky." Ale peníze, bohužel, nebyly.

Večer kavka přiletěla zase. Radostně zakrákala a snesla se mi rovnou na hlavu. To už jsem se rozčílil. Popadl jsem nůžky a přistřihl jí křídla. "Já tě naučím!" Strčil jsem ji do tašky a jel ji vrátit.

"Ted už ti neuletí," ujišťoval jsem kamaráda. "Než jí křídla dorostou, zvykne si."

"Jen aby. Kdoví cos ji zase naučil, vyčuránku!" Hluboce jsem se urazil. "Nepřiletí už. To ti slibuji!"

Ten večer kavka opravdu nepřiletěla. Ten večer přišla. Vrávoravým krokem námořníka si to vykračovala po mostě a když mě viděla, zvesela zakrákala. Myslel jsem, že omdlím. Nemělo ani cenu ji vracet. Zase by se vrátila. Pro kamaráda jsem už definitivně zůstal vyčuránkem ...

"Tak, tady je ten šicí stroj," vytrhl mě prodavač z exkurze do dětství. "Ještě záruční lísteček, prodejka," rozplýval se, "a pozdravujte slečnu dceru."

S rukou na klice jsem strnul. A je to tady. "Ale já nemám žádnou dceru!" Ted pro změnu ztuhnul zase prodavač.

'Vy nejste ředitel Černý?"

"Ne a nikdy jsem nebyl. Jmenuji se Kovanda." Zrudl. "Proč jste to, člověče, neřekl hned?"

"Neptal jste se. Ptal jste se jen, jestli si jdu pro ten šicí stroj. A pro ten já si opravdu Šel. Chodím sem už celý rok."

"Člověče, vy jste..."

Zavřel jsem rychle dveře. Podvodník, nebo vyčuránek, co na tom, co chtěl říci. . , Od té příhody s kavkou jsem si na takovéto výrazy zvykl, protože podobných příhod bylo v minulosti bezpočet. A vždycky jsem k tomu přišel jako slepý k houslím . ..

 Ukázka z  "Idiskrétnosti"


Autor: Libuše Čiháková | úterý 4.8.2009 8:53 | karma článku: 12,78 | přečteno: 1393x
  • Další články autora

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Rozbitý hrneček

Radost, kterou způsobíme druhému, má podivuhodnou vlastnost. Odrazem se neoslabuje, ale vrací se k nám košatější a zářivější. Gándhi

18.6.2013 v 8:09 | Karma: 27,81 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Ostatní

Libuše Čiháková

Domov

Ještě nedávno nás bylo o dva více. Zakrátko bude o jednoho méně-neslyší, nevidí, ztrácí se nám před očima...a vzpomínky letí...

7.5.2013 v 13:45 | Karma: 23,49 | Přečteno: 893x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Facka do nastavené tváře

Když zbohatne chytrý, opraví si dům. Když zbohatne hlupák, pořídí si novou ženu...

6.4.2013 v 9:47 | Karma: 24,31 | Přečteno: 1754x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

Komu se to nelíbí...

Vpomínám na jednu známou, která když nastoupila na zasloužený odpočinek, nelenila každé ráno vstát a z okna na lidi, čekající na autobus ukázat vztyčený prostředníček...

1.4.2013 v 19:00 | Karma: 20,18 | Přečteno: 1125x | Diskuse| Ostatní

Libuše Čiháková

„Kašpar“ John chce v TV odhalit, jak jsme přišli o 1 000 miliard

Tak to bude dnes, 5. 3. ve 20 hodin na TV Barrandov, pěkný mazec! Copak je myslitelné, aby kmotři nechali Johna a šéfa tohoto pořadu jen tak něco takového vysílat?

5.3.2013 v 12:12 | Karma: 16,43 | Přečteno: 1979x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.