Libuše Čiháková

K ranní kávě: JAK SE VLK NAŽRAL ...

Už jsem se tenkrát na to manželovo žabaření nemohla dívat. To bylo samé: "Prosím vás, nemáte, prosím vás, nedalo by se u vás koupit...," no prostě samé prosím, prosím, ale výsledek nikde.

29.10.2008 v 6:00 | Karma: 21,13 | Přečteno: 2322x | Diskuse| Kultura

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Mléko není voda a kočka vegeteriánka

Mladička příbuzná se mi svěřila, že má s kočičkou, které se ujala, veliké trápení. Neustále jí leze do záchodové mísy a naposledy ji vytáhla, když už polykala andělíčky.

12.10.2008 v 7:00 | Karma: 19,36 | Přečteno: 2062x | Diskuse| Kultura

Libuše Čiháková

K nedělní kávě: Nedělejte ze mně blbce

„Mám nápad,“ řekl mi tehdy manžel s atlasem v ruce. „Když jsme se konečně otevřeli světu, tak bychom mohli na dovolenou do...“ „Do prčic,“ vytrhuji ho z dálek vonících cypřiši a eukalypty...

14.9.2008 v 7:00 | Karma: 23,22 | Přečteno: 3231x | Diskuse| Kultura

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Nejspolehlivější vyšetření osteoporózy

Většina mých kamarádek má za sebou vyšetření hustoty kostí, tudiž vědí, zda ostroporózu mají či nemají. Já nikoli. Už delší dobu slibuji sobě i jim, že si to vyšetřní nechám co nejdřív udělat, protože zlomit si něco ve vyšším věku není legrace, jenže znáte to...

9.9.2008 v 6:00 | Karma: 13,20 | Přečteno: 2257x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

„Vylepšená“ Lucerna

Ten, kdo propadl jednou herectví, nevymaní se z jeho pout i kdyby chtěl. Vůně líčidel a šminek, napětí před vystoupením, tisíce očí v hledišti, pro které herec zapomene na svět, pak potlesk, ta mana nebeská...! Některé okamžiky se aktérům vrývají do paměti natrvalo – ty pěkné i takové, při nichž se o ně pokouší mrtvice. Na jedno z nich vzpomíná můj známý:

5.9.2008 v 6:00 | Karma: 9,91 | Přečteno: 1802x | Diskuse| Kultura

Libuše Čiháková

K nedělní kávě: Zatracená drahota!

Vždycky se najdou lidé, kteří budou nadávat na drahotu. Neříkám, že neoprávněně. O drahotě, lépe řečeno o neřádstvech, které drahotu způsobují, by se dal napsat román. Eduard Bass to ve své „Drahotě“ z roku 1913 dokázal napsat s humorem jemu vlastním:

24.8.2008 v 6:00 | Karma: 17,09 | Přečteno: 1588x | Diskuse| Kultura

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Celá panička

Má-li váš pes zubní kámen, tak na nic nečekejte a navštivte veterinárního lékaře. Zákrok se provádí v celkové anestezii nebo je pes alespoň zklidněn pomocí sedativ. Zubní kámen veterinární lékař odstraňuje pomocí ultrazvuku... operace trvá někdy i 40 minut, takže je lepší vzniku této nepříjemné nemoci předcházet.,,"

22.8.2008 v 6:00 | Karma: 14,32 | Přečteno: 1927x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

K nedělní kávě: Šajtle

Když přihraju normálně, obránce může snáz odhadnout dráhu letu míče a zastavit ho. Jestliže kopnu šajtlí, balon letí obloukem. Bek se na to ani nemůže připravit... Není to ale zas tak jednoduchá věc, dá se takhle hrát jen na dobrém trávníku, v blátě dost těžko.“ Tomáš Rosický

17.8.2008 v 8:00 | Karma: 11,92 | Přečteno: 1766x | Diskuse| Sport

Libuše Čiháková

K ranní kávě: Krůta a zdravotnice

Na každé Vánoce sháněli naši známí živou krůtu. A vždycky byla. Jen jednou se jim nepodařilo ji sehnat a tak koupili krůtu mraženou. Jenže co čert nechtěl - manžel se večer objevil ve dveřích s živou krůtou na zádech. Co teď?...

14.8.2008 v 6:00 | Karma: 17,54 | Přečteno: 1459x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

A vaší kočce to vyřiď taky! Chcete se zasmát?

Možná, že jste tuto historku už slyšeli, nebo četli. Nevadí. Smíchu není nikdy dost...

28.5.2008 v 6:00 | Karma: 15,15 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

Mates, jak jsem ho oplakala

Naše kočky mají na krku obojky a na nich magnety, které jim umožňují procházet speciálními dvířky domů a ven. Vždycky když se vracíme z cest, trnu strachy, abych je všechny našla doma. Některé peláší od lesa sotva uslyší na kopci naše auto, jiné najdeme doma spokojeně spící ve svých pelíšcích, a některých se ne a ne dovolat...

24.3.2008 v 7:00 | Karma: 15,63 | Přečteno: 1658x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

Hřebíček

„Tak - a spolkla jsem ho!“, zděsila jsem se, když jsem, vyhladovělá, zhltla velké sousto čerstvého chleba a pak na stole našla ze dvou hřebíčků, zbylých po rámování obrazu, jen jeden. V panice volám pohotovost...

20.3.2008 v 6:00 | Karma: 18,96 | Přečteno: 2191x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

Indren

To se tak v životě přihodí věci, postěžoval si mě kamarád. Schválně si poslechni co se mi stalo: "Když jsem včera přišel domů, odpovědí na pozdrav mi byl jen rachot nádobí z kuchyně. Polekaně jsem nakoukl do dveří. Stalo se něco?“ Ženin pohled po mně přejel jako rašple a kastrol s roštěnkou bouchl o stůl. „Tak co je?“, zašilhal jsem po jídle na stole.

30.12.2007 v 7:00 | Karma: 18,34 | Přečteno: 2556x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

JÁ NA BRÁCHU

"Babi, nedala bys mně padesátku?", zeptal se mě náš prvňáček. "Nedala," odpovím pohotově. "Ale můžeš si ji vydělat. Pomůžeš dědovi s dřívím." A protože znám našeho profesionálního nemakače, pouštím jeho otázku z hlavy. "Tak jo," překvapí mně. "Ale musela bys mi ji dát předem." Vzdychnu, protože vím, jak takhle půjčka dopadne. Ale peníze mu dávám. Za chvíli se vrací s obrázkem koně. "Ten je, vid? Teď ho právě sousedka domalovala. A za padesátku to je skoro zadarmo."

24.11.2007 v 7:19 | Karma: 17,15 | Přečteno: 1935x | Diskuse| Osobní

Libuše Čiháková

Čestné místo

Kdysi před léty jsme při sáňkování posadily naši dvouletou sestřičku na "čestné místo" - úplně na předek saní. Starší sestra si sedla za ní a já, jako nejstarší, uzavírala tandem. Řítily jsme se mrazivým dnem z kopce, vítr fičel kolem uší a nám bylo báječně. Ovšem jen do chvíle, než jsme se v plné rychlosti zapíchly do plotu u fary

9.11.2007 v 6:00 | Karma: 15,39 | Přečteno: 1798x | Diskuse| Společnost

Libuše Čiháková

Odříkaného největší krajíc.

Jako dětem nám rodiče nedovolili mít doma psa ani kočku. Vysvětlili nám, že to nejde, protože nemáme zahradu, máme malý byt a navíc bydlíme blízko silnice. Později, když moje děti prosily o nějaké zvířátko, se situace opakovala: „Nemáme zahradu, máme malý byt..." A najednou bylo všechno jinak.

24.8.2007 v 7:00 | Karma: 17,13 | Přečteno: 1846x | Diskuse| Kultura

Libuše Čiháková

Já před televizní kamerou

Přišel mi dopis a já čtu: „Vaše povídka Děda Myška se nám zalíbila a tak jsme se rozhodli ji zařadit do bakalářských příběhů s námětem „Jak jsem našel poklad". Těšíme se na vaši návštěvu... „To budu muset jet do televize?", dopis se mi roztančil v ruce. „Ale to nic není," zasmál se muž. „Představí tě, vytáhneš míček z osudí, zatáhneš ho za uši, řekneš číslo a je to." „Tak to tedy ne! Nikam nepojedu!", řeknu odhodlaně. „Že já to kdy do té televize posílala!", málem jsem se rozbrečela....

20.7.2007 v 10:22 | Karma: 12,22 | Přečteno: 1664x | Diskuse| Ostatní

Libuše Čiháková

Kafe bez kafe

"Nedáme si kafe?", houknu do poschodí. "Dobrý nápad, panenko," ozve se od počítače. "A vypijeme si ho pod javorem." Je horký letní den, naše zahrádka, stulená pod obrovitý javor,připomíná oázu v poušti. Bábovka voní na stole, pes i kočky jako na povel se sesedají kolem nás a mlsně pošilhávají po stole.

16.7.2007 v 23:06 | Karma: 14,75 | Přečteno: 1259x | Diskuse| Kultura

Libuše Čiháková

A vaší kočce to vyřiď taky!

Pro zasmání:

16.7.2007 v 22:52 | Karma: 13,67 | Přečteno: 1422x | Diskuse| Kultura