Libuše Čiháková

Měl jste pravdu pane Kalousku! Proč nejít třeba i s komunisty?

22. 01. 2011 11:17:28
Pokud se ODS nevzpamatuje a odstřelí Víta Bártu, potažmo VV, hrozí, že nejen lidé, kteří byli za komunistů perzekuováni, budou volit komunisty. Nálada mezi lidmi je na samém vrcholu tolerance se stranami, které po roce osmdesát devět hlásaly „nejsme jako oni“. Připomínat, připomínat, připomínat, ozývá se pod mými články...

Zdroj foto: Jindřich Minařík

Výňatek z rozhovoru s bývalým patriarchem Církve husitské Janem Schwarzem:

...Prý budeš volit stranu, která tě kdysi poškodila.

Byly doby, kdy jsem ve Sněmovně pracoval jako asistent lidoveckého poslance JUDr. Ing. Jiřího Karase. Po havárii jsem hledal pomoc i ve Sněmovně, ale všechno byl najednou problém, každý pohyb, finanční výdaje, kamarád Jirka Karas se mi ztratil v běloruském Minsku na ambasádě a další bratři o mě neměli zájem. Jmenovat je radši ani nebudu. Proč taky?

Pomohli mi kupodivu komunisté. S Pavlem Kováčikem jsme se znali dlouho, jeho paní hrála v Hrotovicích v zámecké kapli na varhany, když jsem tam farářoval. Pavel velkomyslně přehlédl kritické články a rozhovory Kdo uhlídá mafii, které jsem po roce 89 psal o přesunu některých rádoby soudruhů do pravicových stran. Prostě pochopil mou situaci a pomohl mi, jako kamarád. A toho si vážím, protože v nouzi poznáš přítele.

Ale nejde jen o přátelství. Komunismus jsem zažil v dobrém i na vlastní kůži v kibucech v Izraeli – Givat Chajim Ichud a Kfar Masaryk, kde bývalí krajané, čeští a slovenští Židé, žili a zadarmo pracovali a také zadarmo měli všechno, i stravování v jídelně, a já se tam koupal v bazénu jak ve snu a paní Alisah Schecková se smála, protože všecko pro mě bylo překvapení...“

Varovné memento!

P.S. Jan Schwarz byl za svoje názory vězněn v komunistických věznicích...

Napsáno pro: http: //zpravy.idnes.cz/nekdejsi-patriarcha-jan-schwarz-zazitek-z-klinicke-smrti-byl-uzasnym-setkanim-192-/kavarna.asp?c=A100520_172643_kavarna_jdv

Autor: Libuše Čiháková | karma: 14.98 | přečteno: 1292 ×
Poslední články autora