Sobota 24. července 2021, svátek má Kristýna
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 24. července 2021 Kristýna

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fioman

Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

měl myslivec právo na to, na místě a bez jakéhokoliv upozornění, Vašeho pejska okamžitě zastřelit. Navíc, pokud by Vás myslivec nejprve slovně upozornil, respektive, vyzval Vás k opuštění lesa a Vy byste jeho výzvu neuposlechla, měl právo na to, zastřelit i Vás.:-( F.F.

0/0
29.12.2010 10:23

viveka

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Myslivec NEMÁ právo zastřelit psa, toto právo má pouze myslivecká stráž nebo myslivecký hospodář a to pouze za dalších v zákoně přesně stanovených podmínek:

§14 odst. 1 písm. e Zákona o myslivosti: "Myslivecká stráž je oprávněna usmrcovat v honitbě toulavé psy, kteří mimo  vliv  svého vedoucího  ve vzdálenosti  větší  než  200   m  od  nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení pronásledují zvěř; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení. Toto oprávnění se nevztahuje na psy ovčáckých a loveckých plemen, na psy slepecké, zdravotnické, záchranářské a služební."

Pejsek zvěř nepreonásledoval, takže na něj neměla právo střílet ani ta myslivecká stráž.

Se trochu právnicky dovzdělejte, člověče.

0/0
29.12.2010 10:39

fioman

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Aha. :-) V tom případě se za svou neznalost omlouvám. Zřejmě byl zmíněný zákon již novelizován. Také mi přišlo divné, že by měl mít myslivec právo na to, zastřelit člověka, který se neoprávněně pohybuje v lese. :-( F.F.

0/0
29.12.2010 10:48

viveka

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Já nikdy nevím, jestli Vy jste opravdickej ;-DR^

0/0
29.12.2010 11:02

fioman

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Já zase nevím, jak to paní Čiháková myslela s tím mokrým hadrem na hlavu.:-( Každý se přece můžeme splést, každému může uniknout, že daný zákon byl již novelizován, ale dělat ze mne kvůli tomu troubu, zralého na mokrý hadr, to přece není nutné. Zvláště v době Vánoc. Přiznám se, že se mne to docela dotklo... ;-( F.F.

0/0
29.12.2010 15:10

3lipy

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Nebuďte smutnej V. Chodí mi diskuse mailem, už třetí den čtu, jak se tam všicni

"melete" a tlučete se zákony,novelizacemi...Dokonce jsem napsala i další článek , že i ten můj "čokl" jsme vážně někdy "šťastně nevychovaní" a mele se to tak pořád dokola. A když jsem se dočetla, že myslivec měl právo "na lesni cestě" zastřelit i mně, tak Vánoce nevánoce, chtěla jsem doporučit všem, co nedají pokoj ,ten mokrý hadr na hlavu. Takže se omluvám, že jste odnesl vy. Přeji upřímně klidný konec roku a hodně štěstí v celém novém roce. L.Č.

)R^

0/0
29.12.2010 16:54

fioman

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Děkuji, paní Čiháková. Hned mám lepší náladu. :-) Přeji Vám a Vašim zvířecím mazlíčkům úspěšný a spokojený rok 2011. R^ A jak jsem právě nahlédl do svého pomyslného šuplíku, mám v něm na rok 2011 připravené hned dva články o zvířátkách. Věřím, že zde na blogu neuniknou Vaší pozornosti. F.F.

0/0
30.12.2010 10:33

3lipy

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

To jsem rádaV. Jen nevím kdo je pod FF. Na článečky se těším. Ještě jednou vše dobré a ještě lepší v novém roce. L.Č.R^

0/0
30.12.2010 12:35

viveka

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Fioman = Filip Fuchs http://filipfuchs.blog.idnes.cz/

;-)

0/0
30.12.2010 12:54

fioman

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Viveko, to nebylo moudré rozhodnutí, odhalit mou identitu.;-( Věřme, že má paní Čiháková dostatek mokrých hadrů. Po přečtení některých mých článků je bude zřejmě potřebovat... :-) F.F.

0/0
30.12.2010 13:00

viveka

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

Aspoň pak bude odolnější ;-D Jako já. ;-)

0/0
30.12.2010 13:01

viveka

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

"pokud by Vás myslivec nejprve slovně upozornil, respektive, vyzval Vás k opuštění lesa a Vy byste jeho výzvu neuposlechla, měl právo na to, zastřelit i Vás"

Jako vtip dobrý.

0/0
29.12.2010 10:43

3lipy

Re: Paní Čiháková, dle stávajícího lesnického zákona

doporučuji mokrý hadr na hlavu;-D;-D;-D-Nejsme na divokém západě ;-D

0/0
29.12.2010 11:38

crocodileclip

Mohl vám ten myslivec

Obohatit toho pejska taky o trochu olova a zvýšit váhu, když jste ho nechala volně lítat. Jak může myslivec vědět, že není pes to toulavý? V honitbě má právo ho zastřelit a tak to byl vlastně myslivec se soucitem.Rv

0/0
27.12.2010 8:02

viveka

Re: Mohl vám ten myslivec

1. Myslivec pozná že pes není toulavý podle toho, že je s ním majitelka.

2. Myslivec NEMÁ právo zastřelit psa, toto právo má pouze myslivecká stráž nebo myslivecký hospodář za dalších v zákoně přesně stanovených podmínek:

§14 odst. 1 písm. e Zákona o myslivosti: "Myslivecká stráž je oprávněna usmrcovat v honitbě toulavé psy, kteří mimo  vliv  svého vedoucího  ve vzdálenosti  větší  než  200   m  od  nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení pronásledují zvěř; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení. Toto oprávnění se nevztahuje na psy ovčáckých a loveckých plemen, na psy slepecké, zdravotnické, záchranářské a služební.

0/0
27.12.2010 8:24

viveka

Re: Mohl vám ten myslivec

Kupodivu podle tohoto zákona myslivecká stráž má právo usmrtit vám bišonka nebo jorka, ale nesmí usmrtit ohaře (lovecké plemeno) ani německého ovčáka (pastevecké plemeno) takže nechápu, o ochranu čeho tady vlastně jde.

0/0
27.12.2010 8:26

viveka

Re: Mohl vám ten myslivec

Nicméně ze zákona janě plyne, že ani myslivecká stráž nemá právo střílet na psa, který nepronásleduje zvěř.

0/0
27.12.2010 8:33

Milazly

Re: Mohl vám ten myslivec

v lese vždy pronásleduje zvěř - snad si nemyslíte, že to pobíhání kolem je radost z chvilkově nabité svobody. Pes v lese podlehne svým loveckým pudům a pokouší se stopovat a lovit.

0/0
27.12.2010 16:33

viveka

Re: Mohl vám ten myslivec

Věřte nevěřte, ale pes opravdu lítá i z čiré radosti z pohybu. A čichání po zemi je pro psa totéž jako pro nás rozhlížení se - prostě čich je u něj nejlépe vyvinutý smysl, stejně jako u nás zrak, prostřednictvím čichání poznává své okolí.

Jsou psi, kteří nemají lovecký pud vůbec, nebo skoro vůbec. Jestli vy máte zkušenosti pouze s loveckými plemeny, nesuďte podle nich na jiné.

Pokud pes neběží za zvěří, tak ji prostě nepronásleduje.

0/0
29.12.2010 7:59

3lipy

Re: Mohl vám ten myslivec

Jako byste mluvila o tom mém "čmuchalovi". My nechodíme, ani ve městě, na procházku, ale na čmuchanou;-D

0/0
29.12.2010 9:27

ctvrta.sudicka

Re: Mohl vám ten myslivec

Checht checht, ale u společenskejch plemen byly lovecký pudy fakt dost potlačovány a to po staletí. Netvrdím, že nelze bišonka naučit lovit a skládat s ním lovecký zkoušky, ale asi to bude stejně těžký jako třeba bígla odnaučit lovit:))) Poznala jsem různý víc a nebo míň přírodní psy, ale teď mám takovýho malýho vořecha jehož matka je toy pudl a on je celej toy pudl, čili čistě společenskej. Pobíhá v lese z čistý radosti z čuchání a pobíhání, pouze občas má tendence prohnat holuby a nebo ulovit mola a to aby mu člověk radil jak na to. Bišonek na tom je podobně. A především bejvaj tito psi tak závislí na pánovi, že když se nedopatřením vzdálej od pána 50 metrů tak začnou hystericky hledat pána a kašlou na lov:o) Vím, že i 50 metrů je dost a samozřejmě svýho psa cvičím, aby se tolik nevzdalovat a aby měl první přivolání, ale tohle prostě není lovící šelma a kdo má zkušenost se psi, kteří fakt mají tendence utíkat a lovit tak potvrdí, že těch 50 a nebo i sto metrů

0/0
29.12.2010 23:48

ctvrta.sudicka

Re: Mohl vám ten myslivec

co urazí bez pána bišon a nebo malej pudl je fakt směšnejch:o) Můj příspěvek neznamená to, že by se snad měli tolerovat nějaký nevychovaný malý plemena, protože voni přeci nic neudělaj, to jen prostě nevěřím, že ten bišon tam lovil:o)

0/0
29.12.2010 23:51

viveka

Re: Mohl vám ten myslivec

Už tady na idnesu cituju ten zákon nejmíň po dvacátý a vždycky se ozve nějaká kamizolka, která ho nezná. Co se to k těm mysliveckým zkouškám vlastně učíte?

0/0
27.12.2010 8:31

3lipy

Re: Mohl vám ten myslivec

Fakt to byl sympťák a slušňák:-)

0/0
27.12.2010 9:13

mysak_25

..

http://www.hafici.cz/clanky/myslivost-28/smi-pes-do-lesa-cast-druha-3395/  !!!!!!

0/0
26.12.2010 12:58

mysak_25

.

http://www.hafici.cz/clanky/myslivost-28/smi-pes-do-lesa-cast-prvni-3391/ !!!

0/0
26.12.2010 12:55

lajika

"pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Jsem majitelkou vlčačky. Vychované, přivolatelné k noze či "ke mně" prvním povelem. Neuvěřitelně mě nadzvedá, když jdu na procházku se svou slušně vychovanou psicí, který má nadto košík, vodítko a jde u nohy a za hysterického jekotu na ni útočí nevychovaný maltézák bez koše, bez vodítka, bez disciplíny a s paničkou která se zmůže maximálně na pokřik "Bobinko, nech pejska, Bobinko, to nemůžeš, to je velkej pejsek" to vše v tónu, v němž by pokárání nerozluštil ani komisař REx, natož průměrný smeták, který se tak zákonitě domnívá, že ho panička podporuje v té veselé hře, jíž se právě oddává. Majitel, který nedokáže zajistit, aby jeho pes neobtěžoval okolí si psa vůbec nemá pořizovat. Pokud už to udělá, měl by ho buď vychovat nebo izolovat někde, kde nebude vadit. Psí výběh, vlastní zahrada, něco už by se našlo. Takže znova - chyba nikdy není v psu. Chyba je vždycky v bezohledném nezodpovědném majiteli. No a pokud se tím takový pejskař ještě na webu chlubí, zůstává už nad tím rozum stát.

0/0
26.12.2010 7:56

truepapas123

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

R^R^

0/0
26.12.2010 8:34

Angi

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Přesně tak. Dokonce jsem viděl chlapa, co s nějakým takovým pejsánkem šel nakupovat do malé prodejny albert, pejsánek ignoroval pokyn " sedni " páníček neměl žádné vodítko tak klidně s tím volně pobíhajícím roztomilým pejsánkem nakupoval..  A zkuste někomu takovému říct, že tam ten pes nemá vůbec co dělat ( obzvláště paničkám ) to si vyslechnete příval špíny..

0/0
26.12.2010 11:55

dvdmchl

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

A proč vlastně nesmí pes do obchodu? Spousta psů je čistějších než někteří lidé co se tam pohybují.

0/0
26.12.2010 16:51

3lipy

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

R^ to máte pravdu. Hlavně jsou čistější na duši

0/0
26.12.2010 17:10

lajika

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

"čistá duše" většině psů nezabrání vyválet se v a/nebo sežrat první exkrement, který najdou. Jsou už takoví. Zákaz vstupu psů na nejrůznější místa je pak dán dvěma věcmi. Ten první je hygiena (a věřte, že já budu radějí jíst housku, na kterou sahal darebák s umytýma rukama, než tu, kterou otlapkala duše vymydlená s rukama od h*ven).

Ten druhý je notorická neschopnost majitelů zabránit svým psům v tom, aby dělali co nemají. Za nepřátelský a mnohdy až nenávistný pohled některých lidí na psy můžeme ve značné míře my, majitelé psů. On je ten pohled totiž často podmíněn špatnou zkušeností.

Takže dokud se budou majitelé chovat jako nezodpovědní hulváti, pro které je jejich miláček nadřazen všem a všemu protože "on je to takovej plyšovej čumáček dušička čistá, viď Bobinko, pusť pánovi tu kalhotu" musejí se smířit s horšími věcmi, než je zákaz vstupu psů do obchodu či některých restaurací.

A to znova upozorňuji, že jsem majitelkou a milovnicí psů.

0/0
27.12.2010 7:52

3lipy

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Souhlasím s vám. Můj maltézáček chytil za nohavici jen dvakrát. To když pan starosta si bez dovolení otevřel branku a vstoupil na naš pozemek a když "hulvát myslivec" hulákal na paničku. A to mu chválím. Svůj rajon si chránit musí a řvát na paničku mu taky nikdo nebude. ;-D

0/0
27.12.2010 9:11

Angi

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

A kdo má rozlišovat který pes / člověk je dost čistý a který ne??? Navíc obchody jsou soukromé objekty nabízející nějakou službu a v soukromém objektu si majitel může určit koho tam chce a koho ne a to by měli lidi respektovat. Místo toho se lidi řídí heslem - můžu si dělat co chci. Vám by se taky nelíbilo, kdyby si dejme tomu pojišťovák kterého jste pozval dál do bytu dělal ve vašem bytě i navzdory vám co chce.

0/0
26.12.2010 17:26

viveka

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

To jste na omylu. Jste-li majitelem obchodu, nemůžete rozhodovat koho tam pustíte a koho ne, musíte prostě fungovat pro veřejnost, pro každého, tedy pro každého člověka, pokud teda není extrémně špinavý, opilý nebo agresivní, pak byste měl volat policii.

Důvod, proč pes nesmí do obchodu, jsou hygienické normy stanovené pro prostory, kde se prodávají/připravují/skladují potraviny, do těch prostor nesmí žádné zvíře. I kdyby majitel obchodu psa dovnitř pustit chtěl, nesmí, dala by mu to vyžrat kontrola z hygieny.

0/0
26.12.2010 17:58

Angi

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

A tohle nějak můj předchozí příspěvek popíral, že nemám pravdu? Já prostě mluvil o tom, že v soukromém objektu si každý nemůže dovolit co chce. Předpis o hygieně pochopitělně znám. Respektive neznám celé jeho znění, ale vím o jeho existenci.

0/0
26.12.2010 18:12

viveka

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

"v soukromém objektu si majitel může určit koho tam chce a koho ne..." Angi 26.12.2010.17:26 ;-)

0/0
27.12.2010 8:29

Aretta

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Pokud si angiho přečtete pořádně, zjistíte, že šlo o překlep. Smysl jeho příspěvku je zjevný.

0/0
29.12.2010 10:13

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Bohužel ne. U nás musí obchod obsloužit každého člověka, jinak by se dopouštěl diskriminace (řešilo se někde v diskuzi na SOS, kdy sse ptal  majitel internetového obchodu, co má dělat, když u něj někdo opakovaně objednává a nevyzvedává -čímž mu vzniká škoda minimálně v poštovném- a nebo vraci ve 14denní lhůtě. Odpověď: smůla, nedá se dělat nic. Riziko podnikání..). Samozřejmě může zakázat psa v obchodě, ale otázka je, jak by se to vynucovalo, pokud bude majitel dostatečně resistentní.

0/0
26.12.2010 18:01

Aretta

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Případ opakovaných objednávek lze řešit tím, že "zboží právě není skladem...došlo".

0/0
28.12.2010 21:37

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

To jo, ale při více případech na něj poštve ČOI (nebo to nechá koupit známého a pak půjde na ČOI s tím, že ho diskriminují).

Já jsem rozhodně pro ochranu spotřebitelů. Ale mělo by se myslet na to, že v každém obchodu jsou 2 strany, obě můžou být npoctivé a tudíž je nutno především chránit poctivé před nepoctivými a je jedno na které straně rovnice zrovna ten který je.

0/0
29.12.2010 1:07

Aretta

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

1. Moje zkušenost je, že ten, kdo OPAKOVANĚ nepřebírá zboží, nepoštvává čoi.

2. Pokud to bude objednávat někdo jiný, nepoznám to a zboží normálně pošlu. 

3. Při opakovaném nepřevzetí zboží obhájím "neposílání" - to lze.

4. Jako spotřebitel / podnikatel se obávám / těší mě, že čoi je poměrně bezzubá.

Ale myslím nejsme v rozporu:-))

0/0
29.12.2010 10:10

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

R^

0/0
26.12.2010 17:57

ctvrta.sudicka

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Checht tak to já mám zasejc zkušenosti s tím, že majitelky velkejch psů hystericky na toho svýho křičej "nesmíš bobinko, pejsek je malinkej" no a já na to, že Bobinka může, páč pejsek jak je malej, tak je gumovej a rychlej (no tejdě už není štěně, tak je to trochu horší s tou gumovostí, ale furt dobrý:o) A´t žije socializace:)

0/0
29.12.2010 23:54

viveka

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Souhlasím. Čím víc má pes možností kontaktu s jinými psy a lidmi, tím je bezproblémovější.

Ráda vzpomínám, jak jsem jednou s mýmí čtyřmi malými voříšky potkala dvojici s pubertálním NO na vodítku a s náhubkem. Pes se vzpínal na vodítku a kňučel, moji štěkali, nerozuměli jeho pohybům a náhubek se blýskal jako vyceněné zuby. Požádala jsem páníčky, jestli by psa nemohli pustit z vodítka a sundat mu náhubek. Oni to udělali. Tím pádem se pes zklidnil a stal se pro malé čitelným, nastalo velké očichávání a ocáskůvrtění, pohráli si na louce, počurali společně kámen a šlo se v míru dál, se zkušeností pro všechny přínosnou.

0/0
30.12.2010 10:20

ctvrta.sudicka

Re: "pejskaři" (a najmě "pejskařky")

Většinou stačí povolit vodítko a nechat je se očuchat:o) Můj pes není bohužel přes mou snahu o socializaci úplně bez problémů. Když blbne se psem velkýho plemene, tak musím dávat bacha a když se začne přetáčet tak to třebas na chvíli stopnout. Nedá se nic dělat, holt to tak asi bude a můžu bejt ráda, že se těch psů co jsou třeba osmkrát tak velký nebojí apriory a je schopnej mezi nima běžně existovat, no.

0/0
30.12.2010 12:50

lajika

malí psi

ano - pes potřrebuje i volnost a výběh, o tom žádná, pes, který se jaktěživo nedostal z vodítka je chudák a argumentovat psími výkaly na chodnících je v případě, kdy se blog odehrává v lese, o ničem. ALE:

1) jak už někdo uváděl, i maltézák může ohrozit zvěř pokud ji v zimě vyruší, chladný vzduch, hluboké závěje a panický úprk znamenají výdej energie a prochladnutí, které může snadno vést k zápalu plic a úhynu.

2) pokud je pes natolik nevychovaný, že nepřijde okamžitě a na první zavolání (a že zvlášť mezi malými plemeny je takových většina) pak nemá bez vodítka co dělat nikde!! Takový pes ať holt trpí za neschopnost a nezodpovědnost majitele nedostatkem výběhu. Jak k tomu přijdou ostatní (ať už lidé nebo normální psi) aby je otravoval (většinou navíc ječící, hysterický a agresivní - "musela jsem ho odtrhnout z nohavice" !?!) nevychovaný pes?

3) mimořádně slušný myslivec - upozornil, představil se, nenadával.

0/0
26.12.2010 7:46

viveka

Re: malí psi

Jen k tomu panickému úprku - ony ty zvířata nejsou blbý. Všimněte si, nejdřív pozorují, jestli opravdu hrozí nebezpečí a jak velké, pak případně poodejdou rychlostí ne větší než nutnou a zpovzdálí sledují jestli to stačilo. Hysterky, které propadaly panickému úprku před každou myší, vymřely vysílením už v třetihorách, a do našich dnů dožili potomci těch, kteří uměli utéct i vlkům a neplýtvat energií určenou k tomuto.

Podívejte se na snímky z afrických parků. Stáda gazel se klidně pasou kousek od lva, protože umí vyhodnotit situaci.

Takže myslím, že vadil-li některé laňce zmíněný maltézák, poodešla pár desítek metrů a měla zase svůj klid.

0/0
26.12.2010 9:35

truepapas123

Re: malí psi

..vážená, fakt, že se paní s pejskem chovala jako trubka neokecáte, podotýkám, že já jsem také pejskař...

0/0
26.12.2010 9:39

viveka

Re: malí psi

Reagujete na příspěvek o zvířatech, ne o paní.

0/0
26.12.2010 9:47

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz